Návody na odemknutí demo verze LFS na plnou verzi s možností hraní na free S2 serverech. 

 

Balíček (pack) použitý ve videu naleznete zde

Registrační stránka použitá ve videu  zde 

 


!!POZOR!!

 

Udělali jste všechno podle návodu a lfs vám stejně nefunguje? Hra se normálně spustí, ale nenačtou se auta ani tratě (jsou tam pouze ta, které jsou v demu). Pak máte zřejmě systém Windows 64bit. Návod jak to vyřešit:

 

Here is the solution for 64 bit!

 
If you're using 64bit system, then do this:
 
1. Open up your registry (start>run>regedit).
 
2. Copy the key from "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\M­icrosoft\Windows NT\CurrentVersion\ProductId"
 
3. Create a? new key (type: string) in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\W­ow6432Node\Microsoft \Windows NT\CurrentVersion\ProductId"
 
4. Paste in the value you copied from the last key. Now, run the unlocker it should work fine!
 
Návod je v angličtině. Bohužel moje znalosti AJ jsou mizerné a tak můžu poskytnou pouze překlad z Google překladače. Pokud se najde někdo, kdo by návod přeložil do češtiny lépe určitě to my všichni, kteří LFS hrajeme, oceníme :)

 

Zde je řešením pro 64 bit!
 

Pokud používáte 64bit systém, pak postupujte následovně:
 

1. Otevřete si registry (Start> Spustit> regedit).

2. Zkopírujte klíč "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ WindowsNT \ CurrentVersion \ KódVýrobku"

3. Vytvořit? nový klíč (typ: string) v "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ KódVýrobku"

4. Vložit do hodnoty jste zkopírovali z posledního klíče. Nyní spusťte Unlocker by to mělo fungovat v pořádku.

 

 

Tvorba skinu.

 

Dobré vědět

Shrňme si nejdříve základní údaje, abychom mohli rychle přejít k vlastní tvorbě skinů.

  • Každý vůz v LFS je 3D model obalený texturou. V případě LFS je textura v souboru JPG, tento formát byl vyvinut pro použití na Internetu a je proto velmi rozšířený.

  • Každý ze solidních (a spousty mizerných) grafických a kreslících programů podporuje soubory JPG. Díky tomu je tvorba skinů v LFS jednoduchá pro každého. Tvorba a úprava JPG je jednoduchá, použitá komprese snižuje velikost souborů a nároky na hradware.

  • LFS obsahuje prázdné skiny, které můžete "překreslit" ve vašem oblíbeném programu. Prázdné skiny najdete ve složce LFS/data/skins.

  • LFS skiny mají speciální předponu pro každý vůz, můžete si jí všimnout v názvu skinu, např.: FZR_DEFAULT.jpg. Předponu FZR_ musíte použit pro vůz FZR, aby ji LFS zpracovalo správně. Nehledě na tento technicky účel, dává smysl, aby všichni používali stejné zvyky při pojmenovávání skinů. Každý vůz má svou vlastní třípísmennou předponu následovanou podtržítkem. Podívejte se do složky se skiny a uvidíte, jak to funguje.

     

Základní metody tvorby skinů

Tohle jsou jen nejdůležitější základy, ale pokud jste úplný začátečník, pomohou vám začít:

  1. Spusťte grafický editor (dop.:Paint Shop Pro, Photoshop, Gimp. nedop.:MSpaint).

  2. Otevřete základní skin (Soubor/otevřít, ve složce LFS/data/skins vyberte základní skin vozu, který chcete upravit. poté klikněte na OK)

  3. Skin můžete upravit pomocí nástrojů vašeho programu. Vytvořte tedy design svého vozu, můžete také vložit jiné obrázky, oblíbené jsou např.: rychlé pruhy, loga sponzorů, vlajky, atd. Pokračujte, dokud nebudete spokojeni s kvalitou své práce.

  4. Po té svůj skin uložte (Soubor/uložit jako, ujistěte se, že jste vybrali typ souboru JPG). Při pojmenování svého skinu použijte třípísmennou předponu a podtržítko. Nepoužívejte prosté názvy jako XFG_HONDA, snažte se být jedineční. Nepoužívejte speciální znaky v názvu souboru, zachovávejte jednoduchost.

Ujistěte se, že ukládáte do složky LFS/data/skins, kliknutím na OK svůj skin uložíte.

Právě jste vytvořili svůj první skin! Doufám, že do toho příštího vložíte více času i úsilí, a získáte informace, které vám při tvorbě skinu pomůžou dosáhnout nejlepšího výsledku.

Tento text je citován z českého manuálu k LFS.

 

 

Uložení skinu do databáze.

 

Pokud jste si vytořili vlastní skin, určitě chcete, aby ho viděli i ostatní hráči na serveru. Proto je skin nutné nahrát do databáze. Databázi skinů naleznete na https://skins.pereulok.net.ru/ Zde je nutné vyplnit svoje herní jméno a heslo, dále kliknout na login a chvíli vyčkat. Následně budete přesměrování do webového rozhraní, které slouží ke správě vašich skinů. Každý hráč si může do databáze nahrát až 48 skinů. Pro lepší orientaci na stánce doporučuji přeložení ruštiny do češtiny pomocí překladače od Google. Dále už jen stačí kliknout na vybrat soubor, vybrat soubor v počítači a kliknout na nahrát. Po nahrátí se skin zobrazí ve vašem správci skinů, kde si ho můžete prohlédnout nebo i smazat


 

Návod ke keygenu, který naleznete zde na stránkách v sekci ke stažení.

 

Keygen, který jsme si stáhli vložíme do stejné složky, kde máme hru. Poklikáním keygen otevřeme. Za User vyplníme jméno jaké chceme. Za Pass vyplníme heslo jaké chceme, ale musí mít minimálně 8 znaků. Klikneme na Generate. Pokud jsme vše udělali dobře, zobrazí se hláška If you like this game, Plz buy it. Teď už stačí spustit LFS a přesvědčit se zda máme S2 licenci. Výhodou je, že se nám otevřou všechny tratě a všechna auta. Nevýhodou je, že můžeme hrát pouze offline nebo po lokálních LAN sítích. 

 

 

Chyba JOOS-CAR.

 

Chcete-li se připojit na nějaký online server a nedaří se vám to a server píše chybu JOOS-CAR, nebo cokoliv co začíná JOOS, zpravidla to znamená, že máte ve svém LFS nainstalovaný nějaký mód. Může se jednat o jiné auto, úpravu fyzikálních vlastností auta atd. Pro hraní online je nutné odinstalovat veškeré módy. Pokud už nevíte kolik různých módů v LFS máte, je nejjednodušší odinstalovat a znovu nainstalovat celou hru. 

 

 

Setupy.

 

Setup je soubor, ve kterém je uložené nastavení auta. Nastavením auta se myslí jeho světlá výška, tuhost pružin, odklon kol a řada dalších věcí. V Live for Speed jde nastavit opravdu celá škála vlastností auta, tak jako je tomu u reálných auta. Pokud nepracujete v autoservisu nebo nějakém závodním týmu, může se vám oprávněně zdát nastavování auta složité. Samozřejmě i nastavení auta se dá naučit, zabere to ale mnoho hodin testování a učení se. Jistě se ptáte k čemu je to dobré? Je to jako při reálných závodech. Na nastavení auta záleží váš čas na kolo. Z toho plyne, že máte-li lepší nastavení než ostatní hráči můžete vyhrát. Pokud se na vytvoření setupu necítíte, můžete využít poměrně kvalitních setupů, které už někdo vytvořil a sdílí je. Setupy jsou ke stažení na www.setupgrid.net/. Zde si v sloupci vlevo vyberete trať a na řádku nahoře auto, pro které chcete setup.  Pak stačí kliknout v místě, kde se protínají tyto dvě vámi zvolené hodnoty na ozuben;é kolečko. Zobrazí se tabulka s různými setupy a jejich názvy pro vámi zvolené auta na vámi zvolené trati i s dosaženými časy na jedno kolo. Můžete si buď stáhnout pouze jeden setup kliknutím na Get set, nebo stáhnou všechny nejednou pro vámi zvolené auto a trať kliknutím na Download all setups for this combo. 

Po stažení setupů je nutné je umístit do složky LFS/data/setups. Následně stačí spustit hru a v garáži si vybrat auto, pro které jste si stáhli setupy, kliknout na nové nastavení a ze seznamu nastavení si vybrat.

 

 

Nastavení kláves F1 až F8.

 

V Live for Speed je možné používat klávesy F1 až F8 pro rychlé odeslání předem nastaveného textu. V základním nastavení je to takto F1=:) F2=:-) F3=good pass a F4=good race, ostatní jsou volné. Samozřejmě je možné editovat text na všech klávesách F1 až F8.

Do nastavení se dostaneme tak, že při spuštěné hře zmáčkneme esc-> hra-> Editovat jména Al / F klávesy-> F1-F8 a za každou F klávesu si nastavíme příslušný text a potvrdíme kliknutím na OK.

 

 

Úprava interiéru, světel a kol.

 

V tomto návodu popíšu jak se dají upravovat soubory s příponou .dds. Tyto soubory jsou grafické a je v nich uložen vzhled interiéru, kol a světel. K těmto úpravám je zapotřebí DDS Converter a nějaký foto editor, například Paint.NET. DDS Converter a Paint.NET si můžete zdarma stáhnout zde.

Jako první budeme potřebovat DDS Converter, který nám změní soubory .dds na soubory .jpg, které jdou otevřít ve foto editorech. Po nainstalování DDS Converteru si ho otevřeme a zvolím složku, ve které jsou uloženy .dds soubory. Je to složka LFS-> dds. Do pole Image file list napíšeme název souboru, který chceme konvertovat, např. FX_interior1.dds. Dále zvolíme Imput format. Musíme zvolit Direct Draw Surface (.dds). Output format si zvolíme JPEG. Můžeme si také pomocí Output folder zvolit, kam konvertovaný soubor chceme uložit. Tuto volbu potvrdíme kliknutím na .\ za řádkem, kde je vypsaná cesta do složky, kam se konvertovaný soubor uloží. Nyní už můžeme kliknout na Convert a máme hotovo.

Konvertovaný soubor si najdeme v příslušné složce a otevřeme ve foto editoru. Úpravy můžeme dělat, tak že doplníme nějaký text například na přístrojovou desku, vložíme si obrázek autorádia a umístíme na patřičné místo atd. Důležité je však obrázek neotáčet a neměnit jeho rozměry. Až jsme s úpravami spokojeni, soubor ve formátu .jpg si překonvertujeme zpět na soubor .dds a uložíme do složky LFS-> dds. Možná budete při ukládání dotázáni, zda chcete původní soubor nahradit. Je nutné dát ano, ale doporučuji původní .dds soubor zálohovat pro případ, že s úpravami nebudete spokojeni.

 

Jako příklad zde uvedu svoji úpravu interiéru FXR. Konkrétně jde o úpravu autorádia a celého středového panelu, který se mi v originále velmi nelíbil, tak jsem ho nahradil středovým panelem ze Škody Yetti:)  

 

Celkový pohled na interiér po úpravě.

 

Pohled z pozice řidiče.